Za sve vozače na teritoriji Srbije važiće ubuduće nova pravila za učestvovanje u saobraćaju. Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, izglasala je Skupština Srbije, a predviđaju pooštravanje kazni za povredu tog zakona.
Za sve vozače na teritoriji Srbije važiće ubuduće nova pravila za učestvovanje u saobraćaju. Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, izglasala je Skupština Srbije, a predviđaju pooštravanje kazni za povredu tog zakona.
To znači da su povećane materijalne kazne za prekoračenje brzine, kazne za nekorišćenje pojasa za bezivanje, pooštrene su kazne za prekršaj vožnje u alkoholisanom stanju. Uvedene su nove mere i pravila za obavljanje tehničkog pregleda, pojačana kontrola i pooštrene mere za mlade vozače. Ove nove mere će se ukoro sprovoditi, a priprema ovih dopuna i izmena iz Zakona trajala je tri godine.
Očkuje se da otklonjeni nedostaci starijih pravilnika budu otklonjeni, a samo funkcionisanje saobraćaja na putevima bude bezbednije po sve učesnike, i vozače i pešake.
Samo neka od novih pravila
Jedna od mera oštrijeg kažnjavanja biće preticanje kolone preko pune linije, kao i za vožnju u alkoholisanom stanju. Dopušten nivo alkohola u krvi je snižen sa 0,3 na 0,2 promila u krvi. Ako vozač učestvuje u vožnji sa više od 2 promila alkohola u krvi, predviđena je kazna zatvora od 30 – 60 zatvorskih dana, ili kazna rada koji je u javnom interesu od 240 do 360 sati. Uz ove kazne, dodaje se i od 14-16 kaznenih poena, i zabrana upravljanja vozilom u periodu od 9 meseci.
Za nekorišćenje pojasa u vožnji kazna će biti duplo viša – 10.000 dinara, dok je ranije iznosila 5.000 dinara. Za prevoz dece važe i dalje pravila – prevoze se isključivo u bezbedonosnom sedištu koje odgovara visini i uzrastu deteta.
Nova pravila za mlade vozače
Mladim vozačima su pooštrena pravila za vožnju, tako što i dalje važi zabrana vožnje tokom noći, između 23 – 06 h, zatim, ne postoji tolerancija na procenat alkohola u krvi, i telefoniranje u toku vožnje. Sa mladim vozačem u autu se mogu voziti još tri osobe, naravno, uključujući i iskusnijeg vozača koji nadzire mladog vozača.
Za mlade vozače, ljubitelje dvotokočkaša, od sada važi pravilo da ne mogu upravljati vozilom iznad 80 kilovata. Za vozilo jače snage biće im potrebno dodatno iskustvo i spremnost, što će naknadno ocenjivati stručno lice.
Pored novina za sve vozače, pripremljene su novine i za agencije koje pružaju usluge tehničkog pregleda, koji će biti elektronski umreženi sa MUP – om. Pored toga, rad svih auto – škola će se više kontrolisati prikupljanjem informacija o sposobnosti kandidata, kao i sakupljanjem audio-video zapisa sa polaganja.